ריחות לחנויות ובתי עסק הם בין סוגי המוצרים שיכולים להפוך מקצה לקצה את חוויית הביקור של הלקוח במתחם שלכם ולהשפיע גם על השורה התחתונה בעסק שלכם. בניגוד למה שאנשים רבים חושבים, לנושא של ארומה יש משמעות רבה עבור הרווחיות של העסק, ולכן את השורות הבאות נקדיש לסקירת כמה מוצרים חיוניים לשיפור הריח בחנות.
על הפסיכולוגיה מאחורי הניחוח
שיווק מודרני הוא תורה שלמה ומרתקת שנועדה לשדרוג חווית הקנייה עבור כל אחד מאיתנו, בהמון דרכים. בצד הדרכים המסורתיות לשיפור חוויית הקנייה, ובהן תצוגה מחמיאה של הפריטים הנמכרים בחנות, שירות אדיב ויעיל של צוות המוכרנים והקפדה על מלאי זמין ונגיש של מידות, צבעים וסוגי מוצרים שונים – ישנם גם אמצעים מעודנים יותר שבהם ניתן להפוך את חוויית הרכישה של הלקוח לנעימה ומפנקת יותר. פנייה לחוש הריח של הלקוח הפוטנציאלי, היא אחת מהן ומחקרים רבים הוכיחו זה מכבר את יעילותה הרבה.
בין אוויר לאווירה – על הקשר בין הריח בחנות לחוויית הקנייה
האסתטיקה של החנות היא גם כן מאוד חשובה, וגם כאן לריח יש משמעות גדולה. ריח ידוע כמשפר את תחושת האסתטיות בחנות, גם אם האסתטיקה הפיזית היא אינה ברמה גבוהה. יש משהו בהרגשה שמשתנה כאשר הריח הוא טוב, וגם דברים שהם אינם מדויקים, נראים לפתע הרבה יותר טוב. ריח טוב גם גורם ליצירת זיכרון טוב ואיכותי, מהחנות, וגורם לאנשים לחזור אליה גם אם הם אינם צריכים את המוצרים שלה באופן ספציפי. הקונספט הוא שתמיד כיף להיכנס למקום בו הריח הוא נעים, ועל כך בונות הרשתות הגדולות.
"ריח של חדש": כיצד הריח בחנות משפיע על הקונים?
שימוש במפיצי ריח לחנויות משפיע על הקונים בכמה דרכים שונות. אלו דרכים שנבדקו מחקרית והתגלו כמועילות מאוד במקסום המכירות והגדלת הרווחים. ראשית, הריח מחבר את הלקוח לחנות באופן רגשי. זוהי סוג של התנייה פבלובית, כאשר אתה נכנס לחנות ואתה יודע איזה ריח אתה הולך להריח. זה נכון במיוחד בריחות של אוכל אגב, כאשר למשל בחנויות קפה, ריח קפה עוצמתי נודע ככזה המעלה את המכירות בעשרות אחוזים. יתרון נוסף של ריחות בחנויות הוא ההעלאה של תפיסת הערך. אנשים מחברים ריח טוב עם מוצרים איכותיים ולכן, מוכנים באופן עקרוני לשלם עליהם יותר.
כל מותג והניחוח שלו
מחקר מעניין שנעשה בעבר בנושא ריח בחנות, הראה כי נעלי נייק שהיו בחדר עם ריח מותאם, נמכרו ב- 15 אחוזים מאותו סטוק של נעליים שהיו בחדר אחר ללא ריח. המשמעות היא עצומה עבור חברות גדולות וקטנות כאחד, וגם אם מדובר באחוזים בודדים, זהו אלמנט שאסור להתעלם ממנו. יתרון נוסף של ריח לחנות הוא הנושא של זיהוי המותג. יש הרבה אנשים שמזהים מותג מסוים עם הריח של החנות שלו. זה נכון בעיקר לגבי רשתות גדולות וחנויות שהן שכיחות ונפוצות יותר, אך זה נכון גם לגבי חנויות קטנות ובוטיקיות.
בנוסף, חשוב לדעת שמצב הרוח שלנו הוא זה שמשפיע רבות על כמות ואיכות הקנייה שלנו ולכן, לריח יש פה תפקיד חשוב. ריח ידוע כמשנה מצב רוח משלילי לחיובי, ולכן חברות רבות משתמשות בו. יש כאמור המון סוגים של ריחות עבור חנויות, כאשר ניתן לבצע את ההתאמה בצורה הטובה ביותר. יש ריחות שזקוקות לריחות יותר אינטנסיביים על פי האופי שלהן, ואחרות למשהו יותר מתון ורגוע. גם גודל החנות משפיע, כאשר יש מקרים בהם צריך מפיץ ריח לחללים גדולים לעומת חנויות אחרות שיכולות להסתפק במפיצי ריח קטנים וקומפקטיים יותר.
האם ריח בחנויות גורם לאנשים לקנות יותר?
ריח בחנות מוסיף גם אלמנט של השריית נוחות ונינוחות. כידוע, אנשים קונים יותר כאשר הם מרגישים טוב, וריח נעים מוסיף לאותה נינוחות מתבקשת. הריח גם מאריך את זמן השהייה בחנות, במיוחד כאשר הטמפרטורה טובה יותר מאשר בחוץ. ריח טוב הוא גם מוסיף לנושא של רושם ראשוני. כאשר אנשים נכנסים לחנות, הם צריכים להתרשם לא רק מהסחורה, אלא גם מהאווירה, ולריח יש חלק חשוב בכך. הריחות הם גם אלה שגורמים לאנשים לחזור לחנות יותר מפעם אחת בהמשך הדרך.
איפה אפשר לקנות מפיצי ריח לעסקים?
בקולקציית הריחות בחנות פרשסנטס תמצאו סוגים שונים של ניחוחות המתאימים לחללים שונים, כולל ריחות לצימרים ומלונות, וגם ריחות בהתאמה ספציפית לחנויות בגדים. מעוניינים להתייעץ עם צוות המומחים שלנו להשגת ההתאמה הנכונה ביותר בין הניחוח לעסק שלכם? אנחנו כאן לרשותכם. בואו לבקר!